viernes, 21 de mayo de 2010

Ruta de Les Guilleries

Bones socis... Ja torno a ser amb vosaltres!!!
Diumenge 16 de Maig, dia del meu... Aniversari!!!
Dia escollit per marcar-nos una ruta, "pata negra".
Jordi GPS, l´havia proposat, i per la distancia i la duressa que li otorgavem, ens havia de servir com a test per la nostra pròxima cursa "El Cabreres". Hem adelantat la nostra hora de sortida per sortir a les 7:00 del matí quedem a les 6:45 a L´Altrium. Carreguem les bicis en els cotxes i sortim en direcció a Sant Feliu de Buixalleu. A Riells s´afegeix el nostre company PEPRI. A Sant Feliu s´inicia la ruta de "Les Guilleries". Durant la setmana, la climatològia a sigut extramadament inestable. Continues plujes i una caiguda considerable de la temperatura.
Pero avui...a pesar de que el termometre, tan sols, marca 4ºC , el dia s´aixecat sense núvols a la vista, es a dir, explendit.
Una vegada em agafat tot el necessari ens posem en marxa en direcció a Santa Coloma de Farners. El 1er tram es roda per una carretera asfaltada i tot que fa pujada es fa fàcil i ens serveix per escalfar cames. El que 1er pujava després havia de baixar per més tard tornar a pujar....Aquesta serà la tònica del matí, ruta totalment de muntanya!!!
Bueno, ja s´acaba l´asfalt i rodem per una pista de terra. QUINES GANES TENIA, AIXÓ ES LO MEU!!! Després d´una baixada ràpida la cosa començar a puntejar cap a munt de una manera força seriosa,1er obstacle a tenir en compte. Cadascú s´ho agafa com pot però pujem a un ritme força bo. La pista, es molt bona, ample i sense complicacions, encara que les plujes han provocat que el terreny estigui pesat. Després de les meves últimes aventures amb "la flaca" avui les sensacions són una mica extranyes però mica en mica, tot es posa al seu lloc. Amb el terreny tan tou... Continuament tinc la sensació d´haver punxat!!!! A mida que anem arribant a dalt anem fent temps per reagrupar-nos abans de començar el descens cap a Santa Coloma. El paisatge es espectacular, amb una vegetació frondosa i amb una diversitat de verds increibles. Serà cosa de la PRIMAVERA??? Quan anem a començar el descens, en CARBONO proposa desviar-nos un centenar de metres de la pista principal per visitar "El Castell de Farners". Així que cap allà enfilem, a meitat de la baixada ens trobem un cartell que ens indica que a 400m trobarem el castell i de seguida el podem veure a sobre del turó. Molt encertada la proposta del nostre compi...La fortalessa es totalment accesible i es troba en molt bon estat per ser visitada. L´entorn es preciós i a peu del castell hi ha una zona de picnic "full equip" (taules, barbacoes, font....).
Avui hi havia molta gent a l´indret, cosa que ens fa creure que deu tenir lloc alguna mena de reunió o celebració a la zona, "chiringuitos" i gent omplint la seva panxa.
Tornem a la nostre feina, A RODAR!!! Cap a Santa Coloma. Baixem per la pista amb molta cura perque com he dit abans el lloc estava molt transistat, cotxes i molta gent caminant, com si es tractes d´una peregrinació.
A Santa Coloma ja portem 30km i el meu estomac comença a rondinar. L´esmorçar esta previst al restaurant "El Espinau". En Jordi GPS ens diu que una vegada atravessat el poble ens em de dirigir cap a "Castanyet" per una carretera secundaria asfaltada. Només seràn uns quants kilometres. Ho fem així i encara ens queda una estoneta per poder... "pastar".
La carretera pica cap a dalt però es pot fer a bon ritme, ara...aixó si, quan s´acaba´l´asfalt comença la part més dura de la sortida, "El Sobirà". L´Espinau es troba a 8.7 km desde l´inici de les rampes i després encara ens queden uns quants kilometres mes fins la cota més alta, que avui pujarem.
Com ja he dit abans la sortida ens havia de servir com a test per la sortida del dia 23 de Maig. Aixins que...hora de tibar cadena i comprovar fins a on som capaços d´arrivar a un ritme alt i amb un desnivell considerable. Cadascú, al seu ritme però controlant les pulsacions!!!Amb el plat mitja i in pinyo intermig aconsegeixo mantenir un ritme constant de 15 km/h i els kilometres van pasant. No veig a la resta del "ramat" però escolto que hi ha algú amb una posoció intermitja, i a 600m de L´Espinau...En CARBONO aconsegueix atrapar-me, aixó si amb un ritme trepidant, que per l´esforç que he fet abans en solitari m´es impossible de seguir.
BE PER TU...PROFE!!!!
A dalt mentrés esperem a la resta del grup, tertulia mab dos bikers veterans que ens pregunten d´on venim. Quan els diem que em sortit de Sant Feliu de Buixalleu, el comentari.... "NOSALTRES QUAN EREM JOVES TAMBÉ FEIEM SORTIDES D´AQUEST NIVELL: QUE VAGI BÉ COMPANYS!!!!".
Reagrupament,tots tocats, necessitem "jalar" ja!!!! A la taula... TRUITES, BUTIFARRES, PÀ, VI, ALL-I-OLI I MOLTISSIMA GANA!!!!
Riures, bromes i bon rotllo, com sempre. A l´hora dels cafes... algú necessita una mica més de benzina i demana un entrepà de formatge extra.
CARBONO...L´esforç final t´esta passant factura company!!! Ja,ja,ja,ja,...Doncs bé, s´ha de continuar, "que queda cacho". Continuem pujant en direcció Sant Hilari, el proxim objectiu es "El sobirà"on una mica més amunt assolirem la cota màxima de la sortida d´aviu: 958 m. Després d´esmorçar costa una mica agafar el ritme, i més pujant, però poc a poc tot es posaal seu lloc. A dalt tornem a reagrupar-nos i a la fi després de 16.5 km de pujada constant començem a baixar cap a Sant Hilari. Una vegada allà per asfalt fins a "Joanet" on s´agafarà una pista de sorra...Tipica "rompe-piernas". Pujades amb desnivells molt considerables i baixades tan pronunciades com les pujades. El terreny una mica més trancat i amb moltes pedres sueltes, per lo tant...PUNXADA!!!!!! Aquesta vegada la vitima es "EL YETI". Mentres es repara la punxada. s´aprofita per trucar a casa, l´hora se´ns ha tirat al damunt. I a sobre...no sabem amb seguretat en quin punt ens trobem, i son gairabé les 14:00. Sabem que aquesta pista ens ha de portar fins l´asfalt a l´alçada de l´ermita de "Sant Segimon" per enfilar la pujada de "Can Puig" abnas d´arribar finalment a Sant Feliu, on tenim els cotxes i es dona per finalitzada la ruta.
Una vegada reparada l´averia ens posem en marxa i de seguida s´arriva a l´asfalt. Tenin en compte que l´asfalt es el tram final els ànims es disparen i el ritme puja. A les 14:15 estem als cotxes.
Sortida "PATA NEGRA" i "Els cabres"... PACOME, SCOTTY, GPS, CARBONO, El YETI, PEPRI i TREKMAN...
Com no podia ser d´una altra manera....HO HEM ACONSEGUIT!!!!. HEM ESTAT A L´ALÇADA!!!.
Socis... Feu POR!!!!

SANT FELIU - CASTELL DE FARNERS - SANTA COLOMA - CASTANYET - EL SOBIRA - SANT HILARI - JOANET - SANT SEGIMON - CAN PUIG - SANT FELIU.

- Distancia: 75 km.
- Temps: 4 h 42 min.
- Velocitat mitja: 16 km/h.
- Velocitat màxima: 56.2 km/h.
- Desnivell acumulat: 1969 m.