viernes, 3 de junio de 2011

El Cabreres 2011

Jo no definiria, El Cabrerés com una cursa ... Sinó com una sortida dominical, això sí totalment preparada i ben organitzada. Controls, avituallaments, mesures de seguretat necessàries per evitar accidents i les seves conseqüències. Això dins del que cap ... Sempre cal lamentar alguna, riscos d'aquest esport!!!

Vaja, tot el necessari per gaudir del recorregut. Que cal dir que aquesta zona és espectacular!!!




Però nois ... Jo no sé el que passa, però a la que et planten un dorsal al manillar ... Tots aquests bons propòsits, passen a un segon pla i. .. A córrer!!!
Jo el primer, i és que no puc contenir-ho ... Encara que crec que aquesta vegada, no ho he fet malament del tot ... Veritat socis??? jajaja
Segur que hi ha algun participant, que no pensa el mateix ... No haviem més que començat, i ja fent "amics" ... Que m'han ascendit a la categoria de ... Professional!!! jajaja
Primers kms en grup, per anar agafant ritme i salvar com es pot les aglomeracions de l'inici d'una prova que tot i ser amb sortida lliure, acull més de 3.000 bikers!!!

Poc abans del km 20 parada per esmorzar ... Massa aviat per al nostre gust ... El millor, és que ens trobem amb el nostre col lega Yogui. Membre de la nostra colla Els Cabres de Montnegre ... Que esta disputant la marxa amb uns companys del "curro".
El negatiu d'aquest punt ... Just abans d'arribar un accident, sembla que a tenir en compte ... Caiguda de dos bikers en una baixada ràpida i... Es parla de clavícula trencada!!! Mala sort companys ...

 A partir d'aquest punt, el pilot ja s'ha estirat prou per rodar a un ritme una mica més alegre.

El recorregut comença a ser una mica més exigent i això ja em diverteix més ... Així que dono curs a les meves possibilitats, i veurem fins on arribem!!!
D'aquí en endavant, perdo contacte amb la resta de "cabres" però estic segur que tot els anirà bé.
En anar tirant cap endavant, em trobo amb grups amb els quals la "baralla" ha estat intensa ... Esportivament parlant, com no pot ser d'una altra manera ... Això em motiva!!!
I el meu ímpetu, em costa una aparatosa caiguda que per sort no em proboca cap mal seriós ...
Com si res hagués passat, ja em trobo novament sobre de la meva muntura, i apretant encara més si cap!!! jajaja
Això sí, amb tots els sentits alertes ... Que l'ensurt no m'ho treu ningú!!!
He tingut la possibilitat de rodar molt de temps en solitari durant aquest últim tram, i això m'ha permès gaudir molt de la part del recorregut en el qual es transita per alguns estrets corriols ...
Arribant a meta, s'afronta la famosa baixada rocosa. En la qual no hi han traçades i cada un ha de baixar per on creu més convenient ... És una escala!!!
Tornen les aglomeracions després de coincidir en aquest tram els participants del recorregut llarg, amb el curt ... I com no, "els piques"!!!


La gent s'amuntega davant els graons de la rocalla, sense decidir-se a baixar ...I això omple la paciència, d'alguns que veuen perillar, la integritat física d'uns i altres ... Entre ells jo!!!  Una mica de seny!!!
Després de salvar aquest últim obstacle sense obrir-me la "crisma" ... Rapid descens fins a meta per un tram de carretera asfaltada i últims mtrs per El Camí Reial ...

El recorregut molt més ràpid i fàcil que el de l'any passat ... S'han trobat a faltar les baixades trencades i rocoses del recorregut de l'any passat, on primava la tècnica davant la velocitat.
A mi, se m'ha fet curt!!!



El millor sens dubte ... El compartit amb els meus companys, abans i després de l'esdeveniment. Des dels preparatius per al desplaçament, amb el corresponent matinar, ens hem aixecat a les 4:35 hrs per prendre la sortida a les 7:00 hrs. A l'intercanvi d'impressions després de la prova, passant per compartir taula a l'hora de dinar i per finalment tornar a casa, cansats però plens de satisfacció!!!


Enhorabona socis ... això no té preuuu!!!
 
 

1 comentario:

  1. Una cursa impresionant, algun cop la he fet inclos fora de cursa amb club, i ho recordo molt maco tot i especialment quan es baixa a tota llet per la escala donant salts.
    Els corriols no tenen gaire complicació tecnica, pot ser un parell de punts pero son molt divertits, i quan esta tot humit s´ha de anar en compte.
    Penso que es unes de les curses (no competitives per la majoria), mes emblematicas del territori catala.
    Ens veiem diumenge.Rafa

    ResponderEliminar